pátek 25. května 2012

Žumpa smrdí

V souvislosti s břeclavským případem se média pustila do hujerské ofenzívy. Mladá fronta exceluje a zahajuje kampaň, která má zase členy většinové společnosti hodit do schízy a vzbudit v nich pocity kolektivní viny.

Romové se dožadují zákona, který by zakázal se na ně křivě podívat a chtějí znovu ministra pro lidská práva. Rozuměj ministra pro Romy. Do toho čas od času nějaký chytrák ze zahraničí pronese něco o diskriminaci Romů v ČR. Samozřejmě bez znalosti kontextu, ale to neva. Křiklouni se toho chytí a zbytek mlčí a myslí si své. Málokdo se ohradí.

A mě to nebaví. Poslechněte si někdy, jak mluví Romové. Lžou, vymlouvají se, nejpřijímají zodpovědnost, za všechno mohou ti ostatní, kteří jim děsně ubližujou.  Tohle se taky zakáže zákonem? Nebo se to přejde jako věc mentality, která je vlastně prospěšná?

Odhlédněme od toho, že nevěřím, že to v Břeclavi bylo tak, jak se právě tvrdí. Jde primárně o to, že odmítám se cítit vinen, odmítám si sypat hlavu poplem, protože mi to pokyne nějaká redaktorka z Mladé fronty dnes. Strašně mě štve tahle pokrytecká hra.Proč se mám cítit vinen, že jsem členem většinové společnosti? To je přece rasismus, vinit někoho za to, kým se narodil.

A k médiím. Buď na obě strany stejně, nebo je to k blití. Až Mladá fronta přestane tisknout jednostranné kampaňovité články a bude schopna se stejně rasantně obout do všech, bez ohledu na etnicitu, tak ji mohu brát vážně. Do tý doby je to žumpa a mně se z ní dělá zle.